ניהול קמפיינים בגוגל מבוצע באמצעות מערכת פרסום בשם Ads. במערכת הזו מפרסמים בונים קמפיינים המכילים מודעות המוצגות במנוע החיפוש של גוגל, ברשת המדיה, ביוטיוב וב-Gmail. קמפיינים הם כלי מעולה להשגת לקוחות חדשים, לקידום מכירות וליצירת מודעות (Awareness).
מדוע קמפיינים בגוגל הם כלי כל כך יעיל למפרסמים?
הגולשים שמחפשים מידע בגוגל למעשה מחפשים פתרון; יש להם צורך (במידע, בשירות או במוצר) והם מחפשים את המקום שיספק להם את מבוקשם באופן המדוייק והמהיר ביותר. במילים אחרות – הם בעלי בשלות גבוהה לביצוע פעולה בעלת ערך למפרסמים (השארת פרטים, התקשרות, הזמנת שירות או ביצוע רכישה).
היות וגוגל מתעדפת את המודעות שלה ומציגה אותן כמעט תמיד לפני תוצאות החיפוש האורגניות, המודעות זוכות לחשיפה המיטבית בעיני הגולשים ומשתלטות על 'השטח הנדל"ני' החשוב ביותר בעמוד התוצאות:
לצד היכולת של גוגל להציג את המודעות של מפרסמים בפני קהלי מטרה מכווני מטרה, מרכיב נוסף שמעניק יתרון עצום למפרסמים באמצעות Google Ads הוא השליטה האבסלוטית בתקציב הפרסום; עלות הפרסום בגוגל מחושבת על בסיס הקלקות של גולשים על מודעות (CPC – Click Per Click). מפרסמים משלמים רק בעבור הקלקות על המודעות שלהם ולא עבור חשיפות של אותן מודעות. בהנחה שרוב ההקלקות מבוצעות על ידי לקוחות פוטנציאליים (חלק מההקלקות מבוצעות על ידי מתחרים), הרי שמפרסמים משלמים רק עבור הקלקות רלוונטיות של קהלי המטרה שלהם.
שליטה מלאה בתקציב הפרסום
מפרסמים בגוגל מגדירים את תקרת התקציב שהם מוכנים לשלם בשני אופנים:
- תקרת תקציב יומית ברמת הקמפיין
- עלות הקלקה מקסימלית להקלקה (CPC)
ב-Google Ads מגדירים תקציב פרסום יומי. נניח והגדרתם תקציב פרסום חודשי בגובה 5,000 ₪. תקציב הפרסום יעמוד על 164.47 ₪ (5,000 לחלק ב-30.4, מספר הימים הממוצע בחודש).
בימים שבהם ביצועי המודעה טובים יחסית, Google Ads עשויה לנצל עד פי 2 מהתקציב היומי שהוגדר, כדי שהמפרסם לא יפסיד הקלקות חשובות. כדי שמסגרת התקציב החודשית שלכם תשמר ולא תחרוג, גוגל דואגת שלא תשלמו יותר מהתקציב היומי הממוצע כפול מס' הימים הממוצע בחודש (30.4).
הסירו דאגה בנוגע לחיוב יתר – עבור חודש פרסום שלם לא תחויבו בסכום הגבוה מהתקציב היומי הממוצע שלכם, כפול המספר הממוצע של ימים בחודש (30.4). המערכת תוציא פחות תקציב בימי פרסום חלשים כדי לאזן הוצאות מוגברות בימי פרסום טובים יותר, כך שבסוף החודש לא תשלמו מעבר לתקציב המבוקש.
לצד היכולת של גוגל להציג את המודעות של מפרסמים בפני קהלי מטרה מכווני מטרה, מרכיב נוסף שמעניק יתרון עצום למפרסמים באמצעות Google Ads הוא השליטה האבסלוטית בתקציב הפרסום; עלות הפרסום בגוגל מחושבת על בסיס הקלקות של גולשים על מודעות (CPC – Click Per Click). מפרסמים משלמים רק בעבור הקלקות על המודעות שלהם ולא עבור חשיפות של אותן מודעות. בהנחה שרוב ההקלקות מבוצעות על ידי לקוחות פוטנציאליים (חלק מההקלקות מבוצעות על ידי מתחרים), הרי שמפרסמים משלמים רק עבור הקלקות רלוונטיות של קהלי המטרה שלהם.
שליטה מלאה בתקציב הפרסום
מפרסמים בגוגל מגדירים את תקרת התקציב שהם מוכנים לשלם בשני אופנים:
- תקרת תקציב יומית ברמת הקמפיין
- עלות הקלקה מקסימלית להקלקה (CPC)
ב-Google Ads מגדירים תקציב פרסום יומי. נניח והגדרתם תקציב פרסום חודשי בגובה 5,000 ₪. תקציב הפרסום יעמוד על 164.47 ₪ (5,000 לחלק ב-30.4, מספר הימים הממוצע בחודש).
בימים שבהם ביצועי המודעה טובים יחסית, Google Ads עשויה להוציא עד פי שניים מהתקציב היומי שהוגדר, כדי שהמפרסם לא יפסיד הקלקות חשובות. כדי שמסגרת התקציב החודשית שלכם תשמר ולא תחרוג, גוגל דואגת שלא תשלמו יותר מהתקציב היומי הממוצע כפול מס' הימים הממוצע בחודש (30.4).
אבל אל דאגה, עבור חודש פרסום שלם לא תחויבו ביותר מהתקציב היומי הממוצע שלכם כפול המספר הממוצע של ימים בחודש (30.4). המערכת תוציא פחות תקציב בימי פרסום חלשים כדי לאזן הוצאות מוגברות בימי פרסום טובים יותר, כך שבסוף החודש לא תשלמו מעבר לתקציב המבוקש.
צריכים קמפיינים יעיל שיניב לכם רווחים עם החזר השקעה מקסימלי?
צרו אתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם:
בתחומים שאינם פופולאריים, מספר החיפושים החודשי תוך שימוש במילות המפתח יהיה נמוך ולכן ייצר מס' נמוך של כניסות לאתר. מסיבה זו Google Ads אינה הפלטפורמה הפרסומית היחידה שבה מומלץ להשתמש כשמפרסמים מוצר או שירות שפונה לקהלים מצומצמים או שכשמבקשים לייצר מודעות (Awareness) לשירות או מוצר חדש שרוב האנשים עדיין לא מכירים. במילים אחרות – גוגל הוא מנוע חיפוש. כשיש הרבה חיפושים – המודעות יניבו תוצאות; כשאין הרבה חיפושים יש לפרסם במקביל בפלטפורמות פרסומיות אחרות (פייסבוק, אאוטבריין) או לנהל במקביל לקמפיין בגוגל קמפיין רחב היקף ליצירת מודעות בטלויזיה, או ברדיו.
מנוע החיפוש הוא המקום שבו תהליך המכירה (בד"כ) מתחיל
ברוב המקרים, היות וכפי שציינו לעיל לגולשים יש צורך מוגדר, המקום שאליו הם יפנו ובו הם יתחילו את מסע הלקוח שלהם יהיה מנוע חיפוש. באמצעות הצגת מודעות מפרסמים ינסו להניע גולשים להקליק ולהכנס לאתר האינטרנט או עמוד הנחיתה שלהם.
אך למרות שזהו השלב הראשון בתהליך המכירה, אין זה בהכרח גם השלב האחרון שבו, היות ובחלק גדול מהמקרים הכניסה הראשונה לאתר באמצעות הקלקה על מודעה אינה מסתיימת בהמרה (המרה = פעולה מבוקשת או יעד של המפרסם כמו מכירה או יצירת קשר).
בהרבה קמפיינים אנחנו רואים שהקלקה על מודעה מהווה את השלב הראשון במסע הלקוח – הוא נכנס לאתר דרך הקלקה על מודעה, נחשף לשירות או למוצר, יוצא מהאתר וחוזר אליו שוב לאחר מספר שעות, ימים ואפילו שבועות ומשלים את התהליך לאחר שהשווה מידע במקורות אחרים או שהתבשל דיו לקראת החלטה.
איך מנהלים קמפיין בגוגל
ישנם כמה סוגי קמפיינים שניתן לנהל ב-Google Ads:
קמפיין ברשת החיפוש
קמפיין המציג מודעות מילים המכילות טקסט בלבד בתוצאות החיפוש של גוגל. מודעות מילים הן המודעות הראשונות שגוגל העמידה לטובת מפרסמים בתחילת דרכה והן מהוות כלי פרסומי יעיל ביותר עד היום; קל מאד להקים במהירות קמפיין מודעות מילים יעיל ולמרות שישנם כלים פרסומיים חדשים יותר כמו מודעות מוצר – האפקטיביות של מודעות מילים ממשיכה להיות גבוהה מאד, גם בקמפיינים לקידום מכירות.
קמפיין ברשת המדיה: GDN – Google Display Network
קמפיין ברשת המדיה מציג באנרים באתרים המאפשרים לגוגל לפרסם בשטחם. קמפיינין מסוג זה פונים בדרך כלל לקהלים שכבר ביקרו באתר האינטרנט והם מטורגטים כדי להניע אותם להשלים פעולה באתר (רימרקטינג או שיווק מחדש); התמקדות ברימרקטינג מייצרת תוצאות טובות בעלויות נמוכות יחסית. עם זאת, לא מומלץ לבסס את יעדי הקמפיין על קמפיין ברשת המדיה, היות ולמעט קהלים שכבר ביקרו באתר שאר הקהלים אינם מכווני מטרה ולכן בעלי בשלות מאד נמוכה עד אפסית לביצוע פעולה באתר.
קמפיין גוגל שופינג – מודעות מוצר
קמפיין שופינג מיועד לפרסום מוצרים מאתרי סחר (Ecommerce) מציג מודעות בתוצאות החיפוש הכוללת כותרת, תמונה, מחיר ודירוג. את המוצרים ניתן למשוך אוטומטית למערכת של גוגל בשם Google Merchant Center ומשם להציג אותם באמצעות מערכת Google Ads. קמפיין אפקטיבי מאד לפרסום ומכירת מוצרים.
קמפיין ביוטיוב לקידום סרטונים
קמפיין ביוטיוב יכול להפתיע לטובה – העלויות שתשלמו עבור התנועה לאתר זולים יחסית בהשוואה לערוצים אחרים ואיכות הקהל גבוהה. יש צורך כמובן בסרטונים – רצוי איכותיים כתנאי מקדים ליצירת הקמפיין.